«Дніпрогаз» нагадує: перевірка димоходів та вентиляційних каналів – запорука Вашої безпеки!
Як відомо, від правильної роботи димоходів та вентиляційних каналів (ДВК) залежить безпека та здоров'я споживачів, адже найбільшу кількість отруєнь чадним газом спричиняє саме порушення тяги при експлуатації газових приладів. При несправних ДВК шкідливі продукти горіння замість того, щоб виводитися назовні, накопичуються в приміщенні. Тож димові та вентиляційні канали повсякчас мають бути цілими та справними. Для цього їх необхідно періодично обстежувати, а у разі необхідності - прочищати та ремонтувати. Про це повідомляє прес-служба компанії "Дніпрогаз".
Згідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання відповідальність за стан димових та вентиляційних каналів у приватних житлових будинках покладається на власників та/або орендарів, а у багатоповерхівках – на власників/управителів житлового фонду спільно з власниками газифікованих квартир. За своєчасність надання до АТ "Дніпрогаз" актів перевірки стану ДВК також дбає власник.
Нагадуємо, що роботи з перевірки та ремонту димових та вентиляційних каналів мають право виконувати лише спеціалізовані організації, які мають дозвіл Управління Держпраці у Дніпропетровській області, ліцензію встановленого зразка, навчений та атестований персонал, забезпечений приладами, інструментами та інвентарем у повному обсязі. Власники/управителі житлових будинків на умовах вільного ринку зобов’язані обрати та заключити договір з відповідною організацію, яка стежитиме за станом ДВК.
Періодичність обстеження димових каналів залежить від встановлених опалювальних приладів та типу димарів:
• котли, АГВ – не рідше, ніж 1 раз на рік для працюючих сезонно та 2 рази на рік (навесні та восени) для працюючих цілий рік;
• двоконтурні котли – 1 раз в 6 місяців;
• димові канали від газових проточних і ємкісних водонагрівачів для гарячого водопостачання та ресторанних плит при цегляних і комбінованих (цегляні та азбестоцементні, цегляні та керамічні) димоходах – не рідше, ніж 1 раз на 6 місяців;
• димові канали від газових проточних і ємкісних водонагрівачів для гарячого водопостачання та ресторанних плит при металевих (з товщиною стінки не менше 3 мм), азбестоцементних і гончарних димоходах – не рідше, ніж 1 раз на рік (перед початком опалювального сезону);
• димохід із спеціальних блоків жаростійкого бетону – не рідше, ніж 1 раз на рік (перед початком опалювального сезону);
• димоходи із перетином, меншим за перетин димовідвідного патрубка газового приладу, мають обслуговуватись щонайменше кожні 2 місяці;
• вентиляційні канали обслуговуються одночасно з димовими.
Зазначимо, що згідно до вимог пункту 5.7 глави 5 розділу V Правил безпеки систем газопостачання у разі несправностей оголовків димових і вентиляційних каналів, відсутності тяги в димових і вентиляційних каналах, газове обладнання підлягає відключенню від системи газопостачання із встановленням інвентарної заглушки.
Крім того, АТ «Дніпрогаз» у черговий раз звертається до своїх клієнтів і нагадує, що на підставі чинного законодавства за ними закріплена відповідальність за безпечну експлуатацію та своєчасне технічне обслуговування газових мереж та встановленого обладнання. За наявності технічних неполадок у роботі газового обладнання користуватися ним суворо заборонено. В той же час, звертаємо увагу, що аварійно-диспетчерська служба «Дніпрогазу» займається лише локалізацією аварійних ситуацій. Однак для здійснення ремонту газопроводів їх власник (споживач) має звертатись у відповідну організацію, що має дозвіл державних органів на проведення таких робіт. При цьому споживачі за наявності акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін зможуть чітко розуміти, за яку ділянку мереж вони самостійно несуть відповідальність.
Пам’ятайте: при використанні природного газу у побуті необхідно неухильно дотримуватися правил безпеки: провітрювати приміщення, перевіряти тягу, слідкувати за справністю газових приладів та ДВК, не затуляти отвори димоходів та не порушувати цілісність системи газопостачання. Не використовуйте газові колонки та опалювальні котли за відсутності тяги в димоході, а також під час різкої зміни кліматичних умов, наприклад, сильного поривчастого вітру, туману, дощу, снігу. Дотримання цих простих правил допоможе убезпечити Вашу родину та сусідів від можливих нещасних випадків. А головне: якщо Ви відчули запах газу – терміново телефонуйте до аварійної служби «Дніпрогазу» за телефоном 104. Аварійно-диспетчерська служба працює цілодобово та без вихідних.
Нагадуємо, що роботи з перевірки та ремонту димових та вентиляційних каналів мають право виконувати лише спеціалізовані організації, які мають дозвіл Управління Держпраці у Дніпропетровській області, ліцензію встановленого зразка, навчений та атестований персонал, забезпечений приладами, інструментами та інвентарем у повному обсязі. Власники/управителі житлових будинків на умовах вільного ринку зобов’язані обрати та заключити договір з відповідною організацію, яка стежитиме за станом ДВК.
Періодичність обстеження димових каналів залежить від встановлених опалювальних приладів та типу димарів:
• котли, АГВ – не рідше, ніж 1 раз на рік для працюючих сезонно та 2 рази на рік (навесні та восени) для працюючих цілий рік;
• двоконтурні котли – 1 раз в 6 місяців;
• димові канали від газових проточних і ємкісних водонагрівачів для гарячого водопостачання та ресторанних плит при цегляних і комбінованих (цегляні та азбестоцементні, цегляні та керамічні) димоходах – не рідше, ніж 1 раз на 6 місяців;
• димові канали від газових проточних і ємкісних водонагрівачів для гарячого водопостачання та ресторанних плит при металевих (з товщиною стінки не менше 3 мм), азбестоцементних і гончарних димоходах – не рідше, ніж 1 раз на рік (перед початком опалювального сезону);
• димохід із спеціальних блоків жаростійкого бетону – не рідше, ніж 1 раз на рік (перед початком опалювального сезону);
• димоходи із перетином, меншим за перетин димовідвідного патрубка газового приладу, мають обслуговуватись щонайменше кожні 2 місяці;
• вентиляційні канали обслуговуються одночасно з димовими.
Зазначимо, що згідно до вимог пункту 5.7 глави 5 розділу V Правил безпеки систем газопостачання у разі несправностей оголовків димових і вентиляційних каналів, відсутності тяги в димових і вентиляційних каналах, газове обладнання підлягає відключенню від системи газопостачання із встановленням інвентарної заглушки.
Крім того, АТ «Дніпрогаз» у черговий раз звертається до своїх клієнтів і нагадує, що на підставі чинного законодавства за ними закріплена відповідальність за безпечну експлуатацію та своєчасне технічне обслуговування газових мереж та встановленого обладнання. За наявності технічних неполадок у роботі газового обладнання користуватися ним суворо заборонено. В той же час, звертаємо увагу, що аварійно-диспетчерська служба «Дніпрогазу» займається лише локалізацією аварійних ситуацій. Однак для здійснення ремонту газопроводів їх власник (споживач) має звертатись у відповідну організацію, що має дозвіл державних органів на проведення таких робіт. При цьому споживачі за наявності акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін зможуть чітко розуміти, за яку ділянку мереж вони самостійно несуть відповідальність.
Пам’ятайте: при використанні природного газу у побуті необхідно неухильно дотримуватися правил безпеки: провітрювати приміщення, перевіряти тягу, слідкувати за справністю газових приладів та ДВК, не затуляти отвори димоходів та не порушувати цілісність системи газопостачання. Не використовуйте газові колонки та опалювальні котли за відсутності тяги в димоході, а також під час різкої зміни кліматичних умов, наприклад, сильного поривчастого вітру, туману, дощу, снігу. Дотримання цих простих правил допоможе убезпечити Вашу родину та сусідів від можливих нещасних випадків. А головне: якщо Ви відчули запах газу – терміново телефонуйте до аварійної служби «Дніпрогазу» за телефоном 104. Аварійно-диспетчерська служба працює цілодобово та без вихідних.