Дніпровська філія «ГАЗМЕРЕЖІ» проводить повірку лічильників газу в плановому режимі

Для точного обліку природного газу кожний лічильник підлягає повірці. Для чого проводиться повірка газових лічильників, хто її оплачує та в які терміни вона проводиться пояснюють працівники Дніпровської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України».

Дніпровська філія «ГАЗМЕРЕЖІ» проводить повірку лічильників газу в плановому режимі

Повірка лічильників газу – це встановлення їхньої придатності відображати обсяги спожитого газу в межах допустимої похибки. Повірці підлягають всі лічильники, що перебувають в експлуатації у споживачів, незалежно від форм власності та виду діяльності. Процедура повірки, передбачена чинним законодавством, дозволяє споживачам отримати достовірний облік газу та забезпечує нарахування за коректні обсяги використаного енергоресурсу.

Законом передбачено, що засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.

“Повірка приладів виявляє похибки обліку газу, тому в її проведенні зацікавленні як клієнти, так і газорозподільне підприємство, - зазначає головний метролог Дніпровської філії «ГАЗМЕРЕЖІ» Юрій Шипілов. - Нині достовірний облік газу має неабияку актуальність для держави, адже в умовах війни вкрай важливо заощаджувати стратегічно важливий енергоресурс”.

Розрізняють позачергову та періодичну повірку приладів обліку газу. Розкажемо про них детальніше.

Позачергова повірка – встановлення придатності лічильників газу до застосування під час міжповірочного інтервалу. Проводиться з ініціативи споживача або Оператора ГРМ (Дніпровська філія «ГАЗМЕРЕЖІ») за потреби пересвідчитись у придатності лічильника до застосування. Всі витрати, пов'язані з комплексом робіт з повірки лічильника, покладаються на сторону, яка є ініціатором її проведення. 

Якщо за результатами позачергової повірки не буде підтверджено факт невідповідності приладу обліку, витрати, пов’язані з проведенням такої повірки, компенсуються ініціатором.

Представники газорозподільної компанії спільно зі споживачем складають та підписують Акт про демонтаж лічильника газу для проведення періодичної повірки у двох примірниках, один з яких залишається у споживача, інший – у представника компанії.

Перед демонтажем лічильника проводиться його обстеження, під час якого перевіряються:

  • наявність, цілісність та співпадіння номерів пломб на приєднувальних патрубках;
  • наявність, цілісність пломб на лічильному механізмі та корпусі лічильника;
  • зовнішній вигляд лічильника, відсутність на ньому механічних пошкоджень;
  • номер газового лічильника, завод-виробник, рік випуску, дата останньої повірки, його останній показник;
  • функціонування лічильника.

У разі виявлення будь-яких порушень складається Акт про виявлені порушення.

Періодична повірка – встановлення придатності до застосування лічильників газу, які перебувають в експлуатації, через міжповірочний інтервал, який становить 5 або 8 років, залежно від типу лічильника і виробника та зазначені у паспорті Вашого приладу.

Періодична повірка, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж лічильників газу, відповідно до Кодексу газорозподільних систем, для фізичних осіб здійснюються за рахунок Оператора ГРМ – Дніпровської філії «ГАЗМЕРЕЖІ».

Зауважимо, що власник газифікованого домоволодіння має забезпечити безперешкодний доступ газовикам для виконання робіт з повірки лічильників. У разі відмови у доступі до приміщення, де розташований лічильник газу, внаслідок чого не була здійснена періодична повірка, споживачу змінюється режим нарахування. Відповідно до Кодексу газорозподільних систем визначення об’єму спожитого газу здійснюється за граничними об’ємами споживання з дня останнього контрольного зняття показань лічильника до дня надання споживачем вільного доступу до лічильника.

На завершення акцентуємо увагу дніпрян, що за термінами проведення періодичної повірки лічильників у Дніпрі та ряді населених пунктів Дніпровського району стежать працівники служби метрології Дніпровської філії «ГАЗМЕРЕЖІ». Отже, споживачам газу не треба додатково звертатись до Центрів обслуговування клієнтів компанії. Про дату та час зняття приладу обліку для проведення планової повірки працівники газорозподільної компанії повідомляють своїх клієнтів заздалегідь.