Е-протокол обов’язкового технічного контролю — став реальністю

Діджиталізація держави продовжується: електронні бланки обов’язкового технічного контролю тепер в Україні Безпеку на дорозі, зручні та комфортні умови перевезення має відчувати кожен учасник руху, як водій, так і громадянин держави. Головний сервісний центр МВС розробив і створив інструменти для більш дієвого контролю за комерційними, пасажирськими та вантажними перевізниками, які надають послуги з автомобільного перевезення людей або вантажів і мають проходити обов’язковий технічний контроль транспортних засобів. Ці зміни були прийняті Постановою КМУ № 514 від 19 травня 2023 року та набули чинності сьогодні, 25 серпня. Про це повідомляють у прес-службі регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Дніпропетровській області.

Е-протокол обов’язкового технічного контролю — став реальністю

Що змінилося?

Тепер під час перевірки транспортного засобу суб’єктами господарювання, які проводять його технічний контроль буде проводитися не лише фотофіксація процесу, а й відеофіксація.

За допомогою відеозйомки здійснюватиметься фіксація усього процесу перевірки конструкції та технічного контролю транспортного засобу, що в свою чергу унеможливить фіктивне проходження техконтролю та підробку протоколу.

Відеофіксація процесу перевірки транспортного засобу почне функціонувати через 6 місяців після припинення чи скасування дії воєнного стану. 

Електронний протокол обов’язкового технічного контролю містить всю необхідну інформацію про проходження технічного контролю, включаючи дату, час і результати перевірки. Електронна копія протоколу є дійсним документом, який засвідчує позитивні результати перевірки відповідності автомобіля вимогам безпеки та технічного стану.

Завдяки е-протоколу процес отримання документів стає більш зручним та ефективним. До того ж, електронний документообіг зменшує використання паперу та відповідає принципу цифрового розвитку “Paperless”.

Пункти технічного контролю зберігають усі документи, фото- і відеоматеріали процесу перевірки транспортного засобу протягом строку дії протоколу обов’язкового технічного контролю. Протокол, який містить неповну та/або недостовірну інформацію вважається недійсним.

Нагадуємо, обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: системи гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища. А також здійснюється звірка ідентифікаційних номерів і номерних знаків автомобіля з даними реєстраційних документів та встановлюється відповідність комплектності транспортного засобу. 

Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.

Які транспортні засоби підлягають обов’язковому технічному контролю?

Транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов’язковому технічному контролю відповідно до статті 35 Закону України «Про дорожній рух».

Які транспортні засоби не підлягають обов’язковому технічному контролю?

Легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби – незалежно від строку експлуатації; легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до двох років, технічні засоби для агропромислового комплексу.