Нічне життя підземки: у Дніпрі для безпеки і зручності пасажирів ремонти проводять уночі

Уночі у дніпровському метро вирує життя, адже саме в цей час тут проводять ремонт. Коли зупиняється рух поїздів, контактна рейка знеструмлюється — відтак робітники мають можливість безпечно виконувати ремонти. Також це дозволяє уникати затримок на лінії, тож пасажири не відчувають жодних незручностей. Серед робіт, які виконують уночі — ремонт дверей, пошук дефектів на колії, перебирання вузлів контактної рейки тощо.




«Я виконую перебирання вузлів контактної рейки. Проводяться ці роботи кожної зміни, адже протягом року всі вузли по всій лінії метрополітену мають обов'язково перебиратись. Тож це поступовий процес. Це потрібно, аби замінити деталі, що стали непридатними, прибрати струмопровідний пил. Роботу виконують два монтери шляху. Використовують ручний інструмент і приладдя для підтримки контактної рейки, аби вона під час процесу не опускалася низько. Протягом зміни у середньому встигаємо перебрати 14 вузлів», — розповів Едуард Гуков, старший майстер шляхової дільниці колії КП «Дніпровський метрополітен».






Також кожної ночі працівники Дніпровського метрополітену шукають дефекти на рейках. У цьому їм допомагає спеціальний пристрій — дефектоскоп. За допомогою нього можна визначити координати недоліків (глибину залягання, площу та довжину) і умовну протяжність.


«Щодня проводять дефектоскопні дослідження, тобто перевіряють рейки на наявність дефектів. Це потрібно, щоб не було порушень у графіку, за яким мають ходити потяги, щоб вони своєчасно прибували на станції. Ми звертаємо увагу чи не з'явилась корозія, пробуксовки. Якщо є дефекти, то ми робимо запис у журналі, аби несправності усунули наші фахівці», — каже Олег Самаренко, оператор дефектоскопного візка КП «Дніпровський метрополітен».






Особливої уваги в метро потребують двері. На них пасажири не часто звертають увагу, втім, аби вони працювали справно, потрібно чимало зусиль. Через особливість конструкції, вбудовані в них механізми швидко зношуються та потребують обслуговування.


«Огляд усіх 216 дверей метро проходить регулярно, відповідно до графіку. Є несправності, які потрібно усунути терміново, і ми це робимо, також є ті, що можуть почекати. Наприклад, сьогодні ми міняли нижню планку на дверях. Це була не аварійна ситуація, двері працювали, але при відчиненні дуже швидко повертались назад і могли вдарити людину, яка йшла позаду. Якщо несправність є — ми вішаємо вказівники, аби дати зрозуміти пасажирам, що двері не працюють. Серед найпоширеніших поламок — ручки, замки, ущільнювальна гума, скло. Усе це ремонтуємо, замінюємо доволі часто», — Антон Куцевол, тунельний майстер КП «Дніпровський метрополітен».