Усувати аварії будуть швидше: у Дніпрі запрацював цифровий диспетчерський центр ДТЕК Дніпровські електромереж
У Дніпрі почав працювати новий технологічний диспетчерський центр ДТЕК Дніпропетровські електромережі, який у цілодобовому режимі відстежуватиме технічний стан усієї електроінфраструктури регіону. За рахунок автоматизації та впровадження нового програмного забезпечення він надалі замінить 23 диспетчерські, які працюють по області. Центр обладнаний сучасною цифровою системою управління, яка допоможе більш оперативно реагувати на аварії та повертати світло у будинки клієнтів. Представники Дніпропетровської ОДА та мерії Дніпра відвідали відкриття нового центру. Про це повідомляє прес-служба ДТЕК.
Диспетчерська розрахована одночасну роботу 24 спеціалістів та обладнана сучасною системою управління, програмного забезпечення та безперебійними пристроями зв'язку, які забезпечать роботу з заявками, що надходять із кол-центру, а також телемеханізованими розподільними пунктами. Таких по області вже 17, сім із яких – у Дніпрі. Це дозволить у режимі реального часу відстежувати стан мережі та миттєво реагувати та усувати аварійні ситуації. А також попереджати їхнє виникнення.
«ДТЕК інвестує у цифрову трансформацію, нові технології та інновації, щоб перетворити українські електричні мережі на Smart Grid. Цього року ми відкриваємо у Дніпрі єдиний для усієї області технологічний диспетчерський центр. В його створення інвестували близько 27 млн грн. Надалі цей центр замінить 23 наші диспетчерські, які працювали по області, і дозволить в режимі онлайн контролювати роботу наших мереж та енергооб'єктів у всьому регіоні. Це стане можливим завдяки спеціальному програмному забезпеченню General Electric, яке буде запроваджено до 2023 року», – наголосив генеральний директор ДПЕК Дніпровські електромережі Андрій Терещук.
Цифрова диспетчерська обслуговуватиме 1,4 мільйона побутових та 36 тисяч юридичних клієнтів області. До неї надходить інформація з майже 13 тисяч трансформаторних та розподільних підстанцій, понад 50 тисяч км кабельних та повітряних ліній. Всю її обробляють диспетчери – фахівці, які пройшли серйозну підготовку, яка не поступається за складністю авіадиспетчерам.
Для них обладнали дві просторі зали зі спеціальними зонами для роботи. А також відео стіною, що дозволяє координувати дії у разі масштабних аварій. Кожне місце – ергономічне та шумоізольоване, оснащене чотирма сучасними 4К-моніторами, на яких фахівці відстежують схему мережі та необхідний пул сигналів від телеметрії.
Планується, що 2022 року на базі єдиної диспетчерки в Дніпрі запрацює програмний комплекс ADMS (Advanced Distribution Management System), лідер інноваційних рішень для енергетики General Electric Digital. З його допомогою ОСР «бачитиме» і управлятиме електромережею в режимі реального часу, а також швидше реагуватиме на аварійні ситуації. Для частини клієнтів аварійні відключення будуть практично непомітні, оскільки система перемикатиме їх на резервні джерела живлення менш ніж за 1 хвилину.
«Дуже радий, що компанія ДТЕК Дніпровські електромережі стала одним із першовідкривачів на території України, запустивши програму єдиної диспетчерської служби. Важливо, що аварію в автоматичному режимі фахівці бачитимуть до того, як звернуться абоненти. Це підвищить якість та скоротить терміни виконання заявок. Диспетчер бачить, де знаходиться бригада та які види робіт вони виконують. На кожні види робіт, як і у нас у міській раді, є регламент їхнього виконання. Вважаю, що подібна єдина диспетчерська служба буде дуже корисною для мешканців Дніпра, і надалі для всіх мешканців України», – зазначив заступник міського голови Михайло Лисенко.
Довідка:
ДТЕК Мережі розвиває бізнес з розподілу електроенергії та експлуатації електромереж в Києві, Київській, Дніпропетровській, Донецькій і Одеській областях. Підприємства обслуговують 5,4 млн домогосподарств і 150 тис. підприємств.
ДТЕК– лідер і найбільший приватний інвестор енергетичної галузі України.Наші підприємства видобувають вугілля і природний газ, виробляють електроенергію на сонячних, вітрових і теплових електростанціях, здійснюють трейдинг енергоресурсами на українському і зарубіжних ринках, розподіляють і поставляють електроенергію споживачам, надають клієнтам послуги з енергоефективності та розвивають мережу швидкісних зарядних станцій.
У Новій стратегії 2030 ДТЕК зобов'язався трансформувати бізнес в більш екологічний, ефективний і технологічний, керуючись принципами ESG. Стратегічна мета – досягти вуглецевої нейтральності до 2040 року. Для цього створена краща експертиза в галузі, щоб впроваджувати інновації та нові технології, створювати нові напрямки бізнесу і реалізувати масштабну програму цифрової трансформації.
У ДТЕК працює 60 тисяч співробітників. Підприємства ДТЕК визнані кращими роботодавцями України за рейтингами міжнародної аудиторської компанії EY і ділових видань України.
У 2020 році капітальні вкладення ДТЕК склали 12 млрд грн, податкові відрахування – 21 млрд грн. 100% компанії належитьSCM Limited. Кінцевим бенефіціаром є Рінат Ахметов.