Водіїв комунальних автобусів Дніпра навчають, як допомагати людям з інвалідністю заїхати у громадський транспорт
У Дніпрі з ініціативи мера Бориса Філатова з минулої осені працюють комунальні автобуси. Вони обслуговують соціальні маршрути – їздять у місця, де не курсує електротранспорт.
![](https://i.most-dnepr.info/022/39/64cbcd20982a2.jpeg)
![](https://i.most-dnepr.info/028/36/64cbcd261f9e9.jpeg)
Вони зʼявились після влучання ракети в одне з приватних АТП Дніпра. Тоді було повністю знищено 48 великих і 6 середніх автобусів, ще близько 100 – понівечено. Окрім рухомого складу, були пошкоджені ремонтні цехи, адміністративна будівля, шиномонтаж, мийня, малярня.
![](https://i.most-dnepr.info/035/21/64cbcd2d429ea.jpeg)
![](https://i.most-dnepr.info/042/55/64cbcd3497e0b.jpeg)
Безперебійну роботу маршрутів, які обслуговує дане підприємство, було забезпечено завдяки підтримці міської влади, небайдужого бізнесу та міст України. Зокрема, влада Дніпра скоординувала роботу і закрила потребу в автобусах на тих маршрутах, які підприємство тимчасово не могло обслуговувати. Сталося це завдяки допомозі Києва, Вінниці, Кельна та приватного бізнесу. Вони передали Дніпру 44 великі автобуси. Така підтримка з боку приватного бізнесу, інших міст України та навіть Європи свідчить про їхню довіру місцевій владі.
![](https://i.most-dnepr.info/061/57/64cbcd47cb872.jpeg)
![](https://i.most-dnepr.info/068/44/64cbcd4ed8d32.jpeg)
Крім цього, на базі КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР за дорученням мера Бориса Філатова створили 5 комунальних маршрутів: № 7-К, № 32-К, № 48-К, № 75-К, № 109-К. Від їхнього запуску було перевезено майже мільйон пасажирів.
![](https://i.most-dnepr.info/076/34/64cbcd56879f4.jpeg)
«Автобуси в нас зʼявились торік. Їх до Дніпра привезли з різних українських та європейських міст. Всі вони великої місткості та пристосовані для перевезення людей з інвалідністю», – коментує начальник автоколони КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР В'ячеслав Павленко.
![](https://i.most-dnepr.info/085/26/64cbcd5fb0bc1.jpeg)
Він також додав, що маршрути мають неабиякий попит серед населення. Ними часто користуються і люди з інвалідністю. Тож для їхнього безпечного перевезення водіям проводять відповідні тренінги.
![](https://i.most-dnepr.info/095/15/64cbcd69e3054.jpeg)
До нього долучився водій маршруту № 32-К Костянтин Яриш. Він понад 15 років перевозить пасажирів: «У нас робота міняється постійно, особливо у час повномасштабної війни. У місті дуже багато переселенців, людей поважного віку та осіб з інвалідністю. Тож важливо знати, як їм допомогти заїхати до автобуса. Бо тут основну роль відіграє водій, який має правильно підʼїхати до зупинки та допомогти опустити пандус».
![](https://i.most-dnepr.info/117/04/64cbcd7f8e7a2.jpeg)
Такі тренінги проводять разом із представниками Центру соціальної адаптації людей з інвалідністю ГО «Океан добра». Вони очно показують водіям, як правильно допомогти людині з інвалідністю заїхати до автобуса. Важливий критерій – відстань від машини до зупинки не має перевищувати 30 см.
![](https://i.most-dnepr.info/125/52/64cbcd8706b41.jpeg)
«У 2019 та у 2020 роках ми проводили подібні тренінги для водіїв тролейбусів. А сьогодні – водіїв автобусних комунальних маршрутів», – зазначила голова центру Ольга Волкова.