Зміни до законодавства України: необмежена кількість спроб та самопідготовка для водійських іспитів в сервісних центрах МВС

Зміни до законодавства України: необмежена кількість спроб та самопідготовка для водійських іспитів в сервісних центрах МВС

Начальник Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Дніпропетровській області розповів ІА Мост Дніпро про зміни у порядку складання іспитів у сервісних центрах МВС та інші важливі нововведення.

Нещодавно набули чинності одразу кілька змін до законодавства України, які стосуються самопідготовки до теоретичного іспиту в сервісних центрах МВС, відповідальності інструкторів автошкіл та екзаменаторів сервісних центрів МВС за порушення порядку підготовки водіїв, проведення іспитів та видачі посвідчення водія, щодо скасування обмежень у кількості спроб практичного іспиту в сервісних центрах МВС. 

Набув чинності наказ, згідно з яким упродовж року після завершення навчання в автошколі та отримання свідоцтва про теоретичну підготовку кандидат має необмежену кількість спроб для складання теоретичного іспиту й необмежену кількість спроб упродовж двох років з дня видачі свідоцтва про закінчення практичної підготовки для складання практичного іспиту. Інтервал між складанням теоретичного або практичного іспитів (у разі неуспішного складання) становить не менше ніж 10 календарних днів і обраховується починаючи з наступного дня після складання іспиту.

«Раніше у кандидата у водії було три спроби для складання практичного іспиту. Якщо вони були не вдалими, особа знов проходила повторне навчання у автошколі, а потім знов зверталась у сервісний центр МВС для складання іспитів. Тепер у кандидатів у водії з’явилась нескінченна кількість спроб для складання практичного іспиту. Це дуже важлива новація, на яку всі чекали», - розповів керівник регіонального сервісного центру МВС.

В Україні є чітке розмежування: на теоретичний курс підготовки і на практичний курс підготовки водіїв. Це два окремі курси навчання. Спочатку кандидат у водії має успішно засвоїти правила дорожнього руху і підтвердити свої знання на теоретичному екзамені в сервісному центрі МВС. І тільки потім після успішного складання теоретичного іспиту в сервісному центрі МВС — починати практичне навчання в автошколі. Новий закон визначає, що починаючи з 29 жовтня буде дозволена самопідготовка до теоретичного іспиту.

«Тобто кандидат у водії зможе обирати, як вчити правила дорожнього руху — самостійно чи в автошколі. Мова про теоретичний модуль підготовки водіїв, після якого складається перший іспит — теоретичний іспит в сервісному центрі МВС. Зараз на цей модуль в автошколах передбачено 64 години лекцій. І без свідоцтва про закінчення теоретичного курсу підготовки в автошколі у кандидатів у водії поки немає права складати теоретичний іспит в сервісних центрах МВС. Восени навчання в автошколі стане необов’язковим для першого — теоретичного модулю. А для другого — практичного курсу навчання потрібно буде звертатись до акредитованих навчальних закладів. Тобто, для уроків з керування транспортними засобами потрібен буде інструктор автошколи, спеціально переобладнане навчальне авто і визначена кількість годин для кожної з категорій, яку треба провести за кермом. І тільки після проходження практичного навчання в автошколі можна буде скласти внутрішній іспит, а потім і іспит в сервісному центрі МВС», — пояснив Вячеслав Білявський Окрім цього, внесені зміни до адміністративного кодексу України. І вони вже діють.Відтепер серед адміністративних порушень в Україні є ті, що стосуються осіб, відповідальних за підготовку водіїв. Це й інструктори автошкіл, й екзаменатори сервісних центрів МВС, і працівники сервісних центрів МВС, що проводять акредитацію навчальних закладів.

Тепер порушеннями, за які передбачено штрафи від 8500 грн до 13600 грн з боку навчальних закладів є:

  1. якщо підготовку майбутніх водіїв або перепідготовку для отримання нової категорії проводить особа, яка не має чинного документа спеціаліста з підготовки водіїв транспортних засобів;
  2. якщо автошкола допустила до практичного навчання кандидата у водії, який ще не склав успішно теоретичний іспит у сервісному центрі МВС;
  3. якщо проводиться практична підготовка водіїв з використанням транспортних засобів, обладнаних з порушенням вимог

Правил дорожнього руху, або особою, яка позбавлена права керування транспортними засобами.

А з боку сервісних центрів МВС тепер порушеннями адміністративного кодексу є:

  1. коли посадова особа сервісних центрів МВС порушує порядок проведення державної акредитації автошкіл та порушує встановлений порядок атестації їх спеціалістів — тепер це штраф від від 8500 грн до 17000 грн.
  2. якщо працівник територіального сервісного центру МВС порушує порядок приймання іспиту або порядок видачі посвідчення водія — це тягне за собою накладення штрафу від 17000 до 34000 грн.

І якщо ці два порушення будуть вчиненні посадовою особою повторно протягом року, то за такі самі дії вже буде накладення штрафу від 34000 до 51000 грн — а також позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.

«Від рівня підготовки водіїв та відповідальності залежить безпека на наших дорогах. Тож, робимо підготовку водіїв максимально якісною», - зазначив Вячеслав Білявський.

Нагадуємо, що консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або 056-720-97-59. Відповіді на найпоширеніші питання та корисна інформація завжди доступна на нашому сайті dnp.hsc.gov.ua.