Більше велодоріжок та безпечні шляхи для різних видів транспорту: у Дніпрі розвивають міську інфраструктуру
У Дніпрі на черговій сесії міської ради затвердили Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури та мікромобільності.
![](https://i.most-dnepr.info/029/20/673e0756b7274.jpeg)
Маршрутна велосипедна мережа Дніпра умовно поділятиметься на транспортні та рекреаційні шляхи. Основна функція перших – з’єднання різних районів між собою та центром, а других – активний відпочинок та просто поїздка на велосипеді. Такі рекреаційні маршрути будували на основі мапи Дніпра, враховуючи усталену практику рекреаційних поїздок, наявні точки велотуристичного інтересу та інтенсивність дорожнього руху.
![](https://i.most-dnepr.info/039/04/673e0760e4442.jpeg)
Окрім мережі транспортних та рекреаційних маршрутів, концепція розвитку велосипедної інфраструктури передбачає облаштування так званих коротких зв’язків та зон заспокоєного руху. Тобто це вулиці, які не мають окремої велоінфраструктури (велодоріжок/велосмуг), де велосипедисти рухаються в загальному потоці, але автомобілі примусово знижують швидкість до 30 км/год.
Під час розробки велоінфраструктури Дніпра проєктувальники дотримувалися державних стандартів України. Також враховували Генплан міста до 2046 року та Стратегію міста до 2030 року.
![](https://i.most-dnepr.info/055/04/673e07708e2d9.jpeg)
Найбільше уваги під час створення концепції приділяли аналізу скупченості населення, тобто у яких районах мешкає найбільше містян і де вкрай необхідні додаткові шляхи для велосипедистів та власників самокатів, моноколес та електричних транспортних засобів. Таких об’єктів у Дніпрі нарахували 172. Там з часом і з’явиться велосипедна інфраструктура.
Зараз у Дніпрі офіційно вже є 7,5 км велодоріжок та 10 км велосмуг. Здебільшого вони облаштовані в районі Набережної Перемоги, Січеславської Набережної, просп. Яворницького та на Центральному мості.
![](https://i.most-dnepr.info/068/30/673e077d50e6b.jpeg)
Концепція розвитку велоінфраструктури та мікромобільності вже активно впроваджується у Дніпрі — під час капітальних ремонтів чи реконструкцій вулиць у проєкті одразу передбачено створення велосипедної інфраструктури. Завдяки цьому автошляхи Дніпра звільняються від велосипедів, самокатів та інших засобів мікромобільності. Це є безпечним і для водіїв автівок, і для власників інших транспортних засобів.
Створять у Дніпрі також і спеціальні парковки для велосипедів та самокатів. Це також передбачено в ухваленому на сесії документі.