Для чого проводиться повірка лічильників газу?

Для точного обліку природного газу кожний лічильник підлягає повірці. Що таке повірка, хто її оплачує, в які терміни вона проводиться - Ви можете дізнатись у матеріалі від АТ «Дніпрогаз».

Для чого проводиться повірка лічильників газу?

Повірка лічильників газу – це встановлення їхньої придатності відображати обсяги спожитого газу в межах допустимої похибки.

Повірці підлягають всі лічильники, що перебувають в експлуатації у споживачів, незалежно від форм власності та виду діяльності.

Після її проведення споживачі можуть бути впевнені, що оплачують саме ту кількість газу, яку вони реально спожили.

Законом передбачено, що засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.

Періодична повірка, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж лічильників газу, відповідно до Кодексу газорозподільних систем, для фізичних осіб здійснюються за рахунок Оператора ГРМ - АТ «Дніпрогаз».

Періодична повірка – встановлення придатності до застосування лічильників газу, які перебувають в експлуатації, через міжповірочний інтервал, який становить 5 або 8 років, залежно від типу лічильника і виробника та зазначені у паспорті Вашого приладу.

У разі відмови у доступі до приміщення, де розташований лічильник газу, в наслідок чого не була здійснена періодична повірка, споживачу змінюється режим нарахування. Відповідно до Кодексу газорозподільних систем визначення об’єму спожитого газу здійснюється за граничними об’ємами споживання з дня останнього контрольного зняття показань лічильника до дня надання споживачем вільного доступу до лічильника.

Позачергова повірка – встановлення придатності лічильників газу до застосування під час міжповірочного інтервалу. Проводиться з ініціативи споживача або Оператора ГРМ (АТ «Дніпрогаз») за потреби пересвідчитись у придатності лічильника до застосування. Всі витрати, пов'язані з комплексом робіт з повірки лічильника, покладаються на сторону, яка є ініціатором її проведення. 

Якщо за результатами позачергової повірки не буде підтверджено факт невідповідності приладу обліку, витрати, пов’язані з проведенням такої повірки, компенсуються ініціатором.

Представники АТ "Дніпрогаз" спільно зі споживачем складають та підписують Акт про демонтаж лічильника газу для проведення періодичної повірки у двох примірниках, один з яких залишається у споживача, інший – у представника АТ "Дніпрогаз".

Перед демонтажем лічильника проводиться його обстеження, під час якого перевіряються:

  • наявність, цілісність та співпадіння номерів пломб на приєднувальних патрубках;
  • наявність, цілісність пломб на лічильному механізмі та корпусі лічильника;
  • зовнішній вигляд лічильника, відсутність на ньому механічних пошкоджень;
  • номер газового лічильника, завод-виробник, рік випуску, дата останньої повірки, його останній показник;
  • функціонування лічильника.

У разі виявлення будь-яких порушень складається Акт про виявлені порушення.

Демонтовані лічильники централізовано направляються до сервісного центру АТ «Дніпрогаз» відповідальними особами або особисто споживачем.

Міжповірочний інтервал побутових лічильників газу вказаний в паспортах приладів обліку і становить 5 або 8 років залежно від типу лічильника і виробника. Будь ласка, ознайомтесь з паспортом Вашого лічильника. Наприклад, якщо в паспорті лічильника вказано міжповірочний інтервал 5 років, то це означає, що лічильник підлягає періодичній повірці кожні 5 років з дати його первинної повірки на заводі-виробнику (як правило це дата випуску лічильника), але при цьому необхідно пам’ятати, що законодавство дозволяє проводити позачергову повірку чи експертизу приладу до закінчення міжповірочного інтервалу.

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної чи позачергової повірки та ремонту, пов'язаного з такою повіркою, або для проведення ремонту за заявою споживача АТ "Дніпрогаз" може встановити лічильники газу з обмінного фонду (за наявності).

Якщо на час проведення таких робіт неможливо встановити інший прилад обліку, розрахунки проводяться залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш, як шість місяців. 

Якщо Ви виявили порушення у роботі приладу обліку, зверніться до сервісного центру АТ "Дніпрогаз", вул. О. Кониського, 5, третій поверх, кабінет № 26. Телефон диспетчерської - (056) 745-50-07. При цьому необхідно написати заяву, в якій потрібно вказати усі виявлені Вами недоліки у роботі приладу обліку.

Заяви щодо коректності роботи лічильників газу можна також направляти до менеджерів Центрів обслуговування клієнтів «Дніпрогазу» за адресами: вул. Виконкомівська, 34 або пр. Слобожанський, 96а.