Кооперація та планування: експерт «Центру підтримки бізнесу» про головні аспекти вдалого бізнес-проекту
Експерт з питань бізнес-планування, фінансів та легалізації бізнесу Надія Харитонова в ході прес-конференції розказала – знання законодавчої бази та нюансів ведення підприємницької діяльності серед населення доволі слабкі. Власне те саме експерт говорить й про розуміння процесів планування. Та без цього початок власної справи, або вже діючий бізнес навряд можуть розраховувати на успіх та економічну спроможність.
«Нерідко до нас звертаються по консультації про відкриття бізнесу, про те, як це зробити. Але перш ніж його відкрити, треба багато чого вивчити. Не тільки як виробити ту чи іншу продукцію, як правильно організувати надання тих чи інших послуг, а й треба вміти прорахувати, чи принесе вам саме цей бізнес дохід», - пояснює Надія Харитонова.
Експерт розповіла, що саме для поширення обізнаності жителів регіону у цих питаннях «Центр підтримки бізнесу» постійно організовує навчальні курси та консультативні зустрічі з представниками громад. На таких заходах команда Центру детально показує, що таке собівартість, активи і пасиви в розрізі та як власне правильно планувати та організовувати підприємницьку діяльність.
За приклад неправильної організації бізнес-процесів Надія Харитонова наводить херсонців, які знали, як виростити кавуни, але не змогли реалізувати. Експерт каже, що спілкуючись з представниками продовольчих крамниць, вона нерідко чує думку, що їм вигідніше та легше наповнювати свої полиці імпортом.
«Нашим підприємцям треба навчитися реалізувати з доданою вартістю, переробивши свою продукцію. Тоді буде дохід і підприємця, і у громади, де він працює. Якщо ж ми тільки виростимо і так як на Херсонщині будемо реалізовувати кавуни, або капусту, яку не беруть до магазинів, бо немає сертифікації, то сенсу не буде. Тому я наголошую: тільки переробивши продукцію ми зможемо отримати прибуток. Представники торгових павільйонів зазвичай кажуть, що їм вигідніше працювати з імпортом, бо звідти продукція приходить з усіма документами. Якщо затримка тільки за цим, то чому ми не можемо собі робити сертифікати та ветеринарні висновки? Чому ми взагалі не можемо постачати в наші магазини свою ж продукцію», - риторично завершила думку експерт.
Надія Харитонова також переконана: настав час бізнесу та громадам повертатися до кооперації. Тільки об’єднуючись, каже експерт, можна досягти фінансового достатку родин та громад:
«Для громад було б дуже добре організовувати кооперативи. Це вже забуте поняття, вони у нас не прижилися, але окремі селянські господарства зараз не можуть самостійно навіть поставити продукцію до магазинів. Тому ми зараз працюємо над тим, щоб вийти до громад з пропозицією, як допомогти бізнесу організувати кооперативи або кластери того чи іншого спрямування».
Також експерт з питань бізнес-планування, фінансів та легалізації бізнесу звернулася до голів громад, акцентувавши увагу на необхідності їх активної участі у підтримці існуючого бізнесу та популяризації підприємницької діяльності як такої.
«Голови повинні пам'ятати, що дохід до бюджету громад – це податок на землю та єдиний податок. Ще є субвенції від державного бюджету, але починаючи з 2019 року, коли почалася пандемія, субвенції здебільшого залишилися на папері. А за рахунок чого будуть жити громади? Саме тому ми працюємо над тим, щоб допомогти громадам у поповненні власних бюджетів», - сказала Надія Харитонова.
Зв’язатися з КП «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» ДОР можна за номером телефоном (067) 368 61 06, або прийти до їх офісу за адресою: м. Дніпро, вул. Старокозацька, буд. 52, поверх 4, оф. 48.