Що таке дестинація та яку роль вона відіграє у процесі децентралізації: «Центр підтримки бізнесу» долучився до вебінару Національної турорганізації

Представники КП «Центр підтримки бізнесу» взяли участь у вебінарі, який організувала Національна туристична організація України (НТОУ). В ході заходу обговорювалися питання, над якими команда «Центру підтримки бізнесу» працює по Дніпропетровській області вже другий рік. Мова про об'єднання інтересів органів державної влади, суб’єктів туристичної діяльності та дотичних до цієї галузі сфер.

У зустрічі взяли участь бізнес-фахівці та консультанти у питаннях розвитку туризму від Дніпропетровської та Кіровоградської областей.

«Національна туристична організація України забезпечує виконання положень Стратегії розвитку туризму та курортів. Ця програма розрахована до 2026 року, згідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 168-р. Мова в ній йде і про створення дорожньої карти конкурентоспроможного розвитку сфери туризму від ЄБРР та поширює свою діяльність на усю територію України, поступово створюючи регіональні туристичні організації у кожній із областей», - пояснила у коментарі журналістам начальник відділу розвитку підприємництва «Центру підтримки бізнесу» Ольга Філь.

Разом з цим, каже фахівець Національна туристична організація реалізує і власний перспективний план створення Мережі локальних туристичних організацій в Україні. Таких планується 112 організацій.

«Розроблюючи цей план, Національна туристична організація врахувала результати адміністративної децентралізації та успішного досвіду країн ЄС з управління туристичними дестинаціями», - пояснюю Ольга Філь.

Фахівець «Центру підтримки бізнесу» пояснила, що термін «дестинація» включає в себе абсолютно всі аспекти формування туристичної привабливості громад:

• Консолідація та нетворкінг бізнесу, влади та всіх зацікавлених сторін;
• Маркетинг та брендинг туристичних дестинацій;
• Професійне навчання та розвиток талантів у сфері туризму;
• Безпека, стандартизація та якість у туризмі;
• Статистика та аналітика туристичних потоків;
• Залучення та супровід інвестицій у туристичний сектор;
• Народна дипломатія та залучення місцевого населення до промоції туризму.

Розбудувавши Регіональні туристичні організації, вони зможуть стати до виконання функцій Організації з менеджменту дестинації. А це має стратегічно важливе значення в контексті проведеної реформи децентралізації, а також для розвитку малого і середнього бізнесу, створення нових робочих місць, розвитку інфраструктури та залучення інвестицій у громади.

«Міжнародний досвід свідчить, що саме Організації з менеджменту дестинації, як постійно діюча незалежна платформа, може успішно виконувати роль стратегічного лідера та консолідатора усіх зацікавлених сторін у процесі розвитку туристичної дестинації. Мова про органи влади, бізнес та жителі місцевої громади.

Дестинації, керовані , мають вищу здатність йти в ногу з сучасними тенденціями розвитку туризму та швидко адаптуватись до споживчих моделей, впроваджуючи інновації; мають вищий рівень ефективності планування, якості розроблених продуктів та вчасності прийнятих управлінських рішень. А також є більш стійкими до викликів сьогодення та оперативнішими у реагуванні на них», - каже Ольга Філь.

Наразі Національна туристична організація реалізує проект зі створення Мережі регіональних і локальних Організації з менеджменту дестинації в Україні. Триватиме він до грудня 2021 року.