Як працюють державні реєстри під час воєнного стану
З початку війни державні реєстри в Україні припинили працювати. Тож аби забезпечити потреби громадян та бізнесу, держава поступово поновлює їхню роботу. На сьогодні вже частково надано доступ до реєстрації бізнесу. За словами начальника Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Івана Легостаєва, також реєстраторам надано доступ до реєстрації юридичних осіб уперше, фізичних осіб-підприємців. Водночас вони можуть зареєструвати зміну виду економічної діяльності, зареєструвати зміни до місцезнаходження юридичної особи та інше. Про це повідомили у прес-службі Дніпровської міської ради.
«Доступ до цього реєстру мають працівники Мін’юсту та державні реєстратори, які працюють у громадах та адміністраціях. Також додам, що на сьогодні в області вже зареєстрували більш ніж 40 нових благодійних організацій, які здебільшого допомагають армії та населенню», – зазначив Іван Легостаєв.
Щодо нерухомого майна, то на сьогодні реєстр має певні обмеження. Наразі через нього можна зареєструвати новозбудоване нерухоме майно. Водночас триває робота Кабінету Міністрів та Міністерства юстиції України щодо надання нотаріусам більш широкого доступу до реєстру нерухомості. За словами Івана Легостаєва, нотаріуси зможуть робити договори купівлі-продажу, договори дарування, також видавати свідоцтво про право власності на нерухоме майно.
«Окремо хочу зазначити, що всі функції не будуть доступні за цими реєстрами у повному обсязі, бо це пов’язано з гарантією безпеки прав власності та інших прав наших громадян. Цей доступ планують надати нотаріусам до кінця квітня», – додав Іван Легостаєв.