Як влада у громадах може сприяти розвитку підприємницької діяльності: ефективні інструменти від «Центру підтримки бізнесу»

Інструментів, які б сприяли популяризації та поширенню підприємницької діяльності у громадах, декілька десятків. Про це в ході прес-конференції розказав радник з регіонального розвитку Ігор Мамонов. Він назвав головні з них та розвінчав міф, що у громадах можна займатися виключно агробізнесом.


«Один з найважливіших інструментів на озброєнні влади у питаннях розвитку підприємницької діяльності у громадах – це мікрокредитування. Воно відносно невелике, але все ж таки це допомога для стартапів. Влада на місцях також може сприяння у знаходженні та користуванні приміщеннями. В громадах у комунальній власності є певні приміщення, часто вони не підготовлені для такої діяльності. Їх треба підремонтувати й надавати у користування підприємцям.

Влада може сприяти у вирішенні питання місцевих податків, у наданні земельних ділянок для ведення агробізнесу. Не менш важливою є й пропаганда підприємницької діяльності і дуже важливий інструмент – це бізнес-координатори», - розказав Ігор Мамонов.

На меті «Центру підтримки бізнесу», каже експерт, віднайти людей у громадах, які б могли на себе взяти роль бізнес-координаторів та дати їм необхідні знання. У найближчих планах Центру – одна така людина на район, в подальшому планують, аби бізнес-координатора мала кожна громада.

«Це ті люди, які від імені місцевої влади, будуть постійно тримати «руку на пульсі» підприємців: і потенційних, і тих, хто вже працює. Починаючи з того, щоб був такий спеціаліст один на район, плануємо дійти до показників – один на громаду. Невеликі громади можуть об’єднуватися на принципах міжмуніципального співробітництва і мати одного бізнес-координатора. Одна така людина може нормально працювати на 3-4 громади. Наше завдання таких людей в громадах відшукати, навчити і досягти того, аби громади використовували цей інструмент», - пояснив радник з регіонального розвитку.

Щодо сфер ведення підприємницької діяльності у громадах, Ігор Мамонов сказав:

«Звичайно на сільській території домінує агросфера. Разом з тим, це не виключна сфера діяльності в громадах. Є і туризм – агро-, сільський або зелений туризм. Крім агровиробництва, є агропереробка. Важлива сфера і на сьогодні мало освоєна нашими підприємцями. Вона потребує певних капіталовкладень. Я знаю такі виробництва, які продають джеми та варення у Європу, Китай у великих обсягах. Це можливо. Якщо пройтися по сільській території, то під ногами влітку лежать абрикоси, вишні, яблука – це все потенційний економічний актив. Є навіть думки про те, що амброзія, яку всі не люблять, але вона є економічним активом, адже з неї можна виробляти енергетичні палети. Отже, якщо взятися за справу, то напрямки для бізнесу та розвитку є».

Раніше ми також писали, що через брак знань у питаннях проектного менеджменту близько 5 млрд грн грантових коштів щорічно не використовується в Україні.